می‌گویند منصوریان می‌خواهد پس از بازی با پدیده لیستی را در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار دهد تا یارگیران در راه جذب بازیکنان جدید اقدام کنند. نام برخی بازیکنان هم برده می‌شود.

به نقل از روزنامه ایران‌ورزشی، به این اسامی توجه کنید: «مهدی رحمتی، وریا غفوری، یعقوب کریمی، هرائر مگویان، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جابر انصاری، کاوه رضایی و بختیار رحمانی.» در کنار این بازیکنان محسن کریمی و فرشید باقری را هم باید قرار داد. بازیکنانی که بر اثر اعتماد همین کادر فنی  که حالا به دنبال جذب بازیکنان جدید است، در استقلال ستاره شده‌اند. لئوناردو پادوانی هم اگر ستاره نباشد بازیکن نام آشنایی در فوتبال ایران محسوب می‌شود. روزبه چشمی هم همین روزها به ترکیب استقلال بازمی‌گردد و با احتساب همه این اسامی استقلال بیش از 10 بازیکن طراز اول و نامی در ترکیب خود دارد اما در عین حال باز هم شنیده می‌شود که منصوریان در پی ارائه لیستی تازه به باشگاه استقلال است تا تیم را تقویت کند! آیا ارائه لیست خرید دوباره به باشگاه با این بازیکنان ضروری است؟

می‌گویند منصوریان می‌خواهد پس از بازی با پدیده لیستی را در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار دهد تا یارگیران در راه جذب بازیکنان جدید اقدام کنند. نام برخی بازیکنان هم برده می‌شود.
از سروش رفیعی که روزهای پرفروغی را در تراکتورسازی پشت سر می‌گذارد تا سجاد شهباززاده که هیچ اثری از او در تیم آلانیا اسپور ترکیه نمی‌بینیم. نام برخی دیگر از بازیکنان لیگ هم مطرح است. برای مثال داریوش شجاعیان.
 البته منصوریان هنوز لیست خود را به باشگاه ارائه نداده و جذب این بازیکنان در حد حرف و گمانه زنی است اما سرمربی استقلال اگر به واقع می‌خواهد لیست بازیکنان جدید را به باشگاه ارائه کند، همین حالا باید از اقدام‌های خود در این راستا دست بکشد و بیش از این خود را زیر سوال نبرد.
 تیمی که او در اختیار دارد در هیچ یک از خطوط با کمبود بازیکن مواجه نیست و به زودی نیز بازیکنانی همچون روزبه چشمی و محمدحسین کنعانی‌زادگان از مصدومیت فارغ شده و به ترکیب استقلال اضافه می‌شوند.
 نگاهی به اعداد و ارقامی که سازمان لیگ پیش از شروع لیگ منتشر کرد نیز نشان می‌دهد استقلال گران‌ترین تیم لیگ را در اختیار دارد و تیمی که به لحاظ هزینه در رتبه اول قرار دارد دیگر نباید دنبال خریدهای جدید باشد. منصوریان اگر نگاهی به دور و برش بیندازد به خوبی درک می‌کند که منظور چیست.
 او مجموعه پرنام و نشانی را در اختیار دارد. بازیکنانی که هر یک می‌توانند در دیگر تیم‌ها بازیکنی محوری کلیدی باشند. نمونه‌اش بختیار رحمانی که در این فصل به بازیکنی بی‌اثر بدل شده و سیر نزولی را می‌پیماید. یا جابر انصاری که در هفته‌های اخیر دیگر درخشش هفته‌های نخست را ندارد. امید ابراهیمی هم در دسته همین بازیکنان بزرگ و نامی است.
 امید را بازی به بازی ضعیف‌تر می‌بینیم و منصوریان به جای یافتن معمای نتایج تیمش باید به دنبال یافتن پاسخ این سوال باشد که چرا و به چه دلیل این بازیکنان به مردانی بی‌مایه از لحاظ فنی بدل شده‌اند و دیگر در تیمش نمی‌درخشند. کاوه رضایی نیز هرگز نتوانسته در نقش اول گلزن استقلال ایفای نقش کند. او فرصت‌های بسیاری را از دست می‌دهد و بازیکن چندان مطمئنی در خط آتش نیست.
 در همین بازی با تراکتورسازی که معیار ارزیابی بود به وضوح دیدیم که این بازیکنان تا چه اندازه از فرم بدنی مطلوب دورند. کاوه رضایی بعد از موقعیت بادآورده‌ای که تبدیل به گل کرد دیگر عملکرد خوبی نداشت. امید ابراهیمی یکی از اسفبارترین روزهای خود در استقلال را پشت‌سر گذاشت و جابر انصاری نیز افت محسوسی را تجربه کرد که در نهایت منجر به تعویضش هم شد. از بختیار رحمانی هم که همچون همیشه خبری نبود و انگار هرگاه استقلال با او وارد میدان می‌شود، یک بازیکن کم دارد.
 منصوریان به جای لیست نوشتن باید به دنبال یافتن پرسش‌های اساسی‌تر باشد و از مجموعه گرانقیمتی که در اختیارش قرار گرفته به نحو احسن بهره بگیرد که تا به امروز او در به کارگیری صحیح از بازیکنانش ناکام بوده است. منصوریان باید با خودش رو راست باشد. یا او قادر نیست در استقلال سرمربی موفقی باشد و از پس ساختن تیمی در خور نام آبی‌ها برنمی‌آید یا اگر بر این باور است که می‌تواند سرمربی موفقی در استقلال باشد باید نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تری به بازیکنان زیر دستش داشته باشد و به جای لیست نوشتن برود و تیمی آماده و مهیا بسازد. از منصوریان انتظار نداریم که دوباره رخ در رخ مدیران باشگاه استقلال قرار بگیرد و آنها را مجاب به خرید بازیکنان گرا‌نقیمت کند.
 از مدیران استقلال هم توقع می‌رود که اگر منصوریان چنین خواسته‌ای را مطرح کرد در مقابلش ایستادگی کنند چرا که این ایستادگی هم برای استقلال خوب است و از صرف هزینه‌های بیخود می‌کاهد و هم برای شخص منصوریان که باید بفهمد نباید به مربیگری در استقلال نگاه مصرفی داشته باشد و خود نیز باید سازنده و پدیده آورنده تشکیلات و تیمی قوی باشد. خرید بازیکنان علاوه بر این معایب، مشکلات جانبی بسیاری را هم برای استقلال به بار خواهد آورد که منجر به نیمکت‌نشینی برخی بازیکنان خواهد شد و قطعا این نیمکت‌نشینی‌ها برای استقلال و منصوریان پیامد خواهد داشت.
تکمله: البته نوشتن لیست جدید نیز خود وابسته به نتایج آتی است. شاید اساسا کار به آنجا هم نرسد که مدیران استقلال از سرمربی این تیم لیستی بخواهند.
برای منصوریان 270 دقیقه حیاتی و سرنوشت‌ساز متصورند که غلط هم نیست. او اگر از سد پدیده بگذرد، سپس تیم نفت را هم شکست بدهد و در بازی با سپاهان هم موفق باشد و در پایان نیم فصل جایگاه نسبتا معقولی داشته باشد تازه آن روز می‌تواند خود را محق به نوشتن لیست جدید بداند وگرنه ادامه چنین رویه‌ای باید منجر به برکناری او از استقلال شود و هیچ کس قبول نمی‌کند که این مربی ناکام در استقلال به فعالیت و کار ادامه بدهد.