اگر بحث حضور کاپیتان سابق استقلال و تیم ملی در پرسپولیس جدی باشد، باید منتظر یک انتقال جنجالی در نقل و انتقالات زمستانی باشیم.

به نقل از خراسان‌ورزشی، گمانه‌زنی‌ها درباره نقل و انتقالات سرخابی در نیم‌فصل لیگ شانزدهم جدی‌تر می‌شود و بیشتر از آن‌که لیست خروجی پرسپولیس و استقلال مورد‌ توجه باشد،‌ روی لیست خرید برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان زوم شده است.

نیاز سرخابی به مدافع، هافبک دفاعی و تهاجمی و مهاجم باعث شده لیستی از بهترین‌های لیگ که به ظاهر مورد‌توجه کادر فنی پرسپولیس و استقلال هستند ردیف شود که بازیکنانی مثل سروش رفیعی و داریوش شجاعیان گزینه‌های مشترک آن‌ها برای تقویت تیم‌شان در نیم‌فصل لیگ هستند.

در حال‌حاضر تیم استقلال از نبود یک هافبک دفاعی خوب رنج می‌برد و فرشید باقری نتوانسته انتظارات را برآورده کند و امید ابراهیمی در خط میانی تنهاست.‌ هافبک  ملی‌پوش استقلال فشار زیادی را متحمل می‌شود و شاید به همین‌خاطر است که او این روزها عصبی است.

آبی‌ها در لیست خریدشان دنبال جذب هافبک دفاعی نیستند، چرا‌ که منتظرند روزبه چشمی هافبک دفاعی جوانشان با گذراندن دوران نقاهت مصدومیت سخت زانو در نیم‌فصل به لیستشان اضافه شود اما منصوریان قطعا یک پلی‌میکر و هافبک تهاجمی هم می‌خواهد؛ بازیکنی مثل سروش رفیعی یا داریوش شجاعیان.

بازیکنانی که ستاره تیم‌هایشان هستند و بعید است تراکتورسازی و گسترش‌فولاد آن‌ها را از دست بدهند مگر این‌که بحث معاوضه ستاره‌های آبی با این 2 بازیکن  مطرح شود.

البته شکل بازی 2 بازیکن متفاوت است؛ سبک بازی سروش رفیعی متکی به پاس‌کاری و بازیسازی است اما شکل بازی شجاعیان شبیه محمدرضا خلعتبری و علی کریمی و متکی بر حرکات تکنیکی و دریبل زدن‌های مکرر است.‌ به نظر می‌رسد جذب سروش یا شجاعیان توسط استقلال بیشتر نوعی سرمایه‌گذاری است!

آبی‌ها یک مهاجم هم می‌خواهند تا کاوه رضایی در خط حمله تنها و بی‌رقیب نماند. ‌گزینه اصلی استقلال هم سجاد شهباززاده مهاجم سابق این تیم است که در آلانیا‌اسپور ترکیه شرایط خوبی ندارد و برای بازگشت به لیگ ایران چراغ سبز نشان داده است.

استقلال در ‌حالی فعلا روی خرید شهباززاده مطالعه می‌کند که خط حمله این تیم اصلا بد عمل نکرده و با 16 گل زده در 13 ‌بازی شرایط بدی ندارد. مقایسه خط حمله استقلال با خط حمله پرسپولیس که در 13 ‌بازی 15 ‌گل زده، نشان می‌دهد‌ استقلال شاید در این بخش بهترین نباشد اما در آمار‌های خودش در این بخش کمترین عیب را دارد.

در اردوی سرخ‌ها نیز جذب مدافع میانی، هافبک ‌دفاعی و هافبک‌ تهاجمی یا مهاجم خوب دغدغه برانکوست. ‌پرسپولیس برای سید‌جلال حسینی و محمد انصاری در قلب دفاع جایگزین مطمئن ندارد و در صورت مصدومیت یا محرومیت این 22 بازیکن، برانکو دستش خالی است.

ظاهرا گزینه برانکو برای این پست سیامک کوروشی مدافع تیم سایپای تهران ‌است که با تیم نفت سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد. این ‌مدافع‌‌ قابلیت بازی کردن در پست هافبک دفاعی را هم دارد.‌ برای هافبک تهاجمی و بازیساز نیز پرسپولیسی‌ها مدت‌هاست مثل رقیبشان دنبال سروش رفیعی هستند اما این بازیکن حتی اگر با تراکتورسازی تمدید نکند، به احتمال زیاد لژیونر خواهد شد.

خبر می‌رسد داریوش شجاعیان گزینه آبی‌ها هم مورد‌توجه برانکوست و او که قبلا تمایلش را به استقلالی شدن نشان داده بود، بعید نیست مثل وحید امیری سرخ‌پوش شود. ‌با جدایی احمد نورا‌للهی، کمال کامیابی‌نیا تنها هافبک دفاعی پرسپولیس است و اگر مصدوم یا محروم شود، برانکو جایگزین مناسبی برای او ندارد، از این‌رو به خدمت گرفتن یک هافبک‌ دفاعی اولویت پرسپولیس است و از مهرداد کفشگری بازیکن سابق سرخ‌ها و هافبک پدیده و حتی آندرانیک تیموریان هافبک ناراضی  ماشین‌سازی به‌عنوان گزینه‌های پرسپولیس یاد می‌شود.‌

آندو که با دعوت برانکو در زمان سرمربی‌گری‌اش در تیم ملی از ابومسلم مشهد به تیم ملی رسید و مرد کروات به بازی او اعتقاد دارد، ‌اگر بحث حضورش در پرسپولیس جدی باشد، باید منتظر یک انتقال جنجالی در نقل و انتقالات زمستانی باشیم و قطعا حضور کاپیتان سابق استقلال و تیم ملی در پرسپولیس بدون جنجال و واکنش نخواهد بود.