اتلتیکو مادرید بدترین روزهای خود با دیگو سیمئونه را پشت سر می گذارد. در این گزارش می خواهیم درباره اصلی ترین دلایل ناکامی اتلتیکو سخن به میان آوریم.

به نقل از شفقنا، اگر قرار باشد که از تیم که در سه چهار سال اخیر فوتبال اروپا و اسپانیا عملکرد خیره کننده و غیر قابل انتظاری از خود نشان داده سخن به میان آوریم بدون شک باید به اتلتیکو مادرید اشاره کنیم.

این تیم مادریدی تا قبل از آمدن دیگو سیمئونه آرزو داشت که بتواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد چه برسد به آنکه در این رقابت بزرگ مدعی قهرمانی باشد و یا اینکه بتواند برای رئال و بارسلونا پرستاره قد علم کند و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

اتلتیکو مادرید با دیگو سیمئونه عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داد و علاوه بر قهرمانی در رقابت های لالیگا توانست دو سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا هم راه  پیدا کند و الان دیگر از تیم های قابل احترام در فوتبال اسپانیا و اروپا است.

اتلتیکو مادرید اما در فصل جاری عملکرد خوبی از خود نشان نداده و بدترین عملکرد خود با دیگو سیمئونه را داشته است.در این گزارش می خواهیم درباره اصلی ترین دلایل افت تیم سیمئونه سخن به میان آوریم:

افت چند بازیکن این تیم

یکی از دلایل اصلی نتایج ضعیف اتلتیکو مادرید در فصل جاری افت چند بازیکن تاثیر گذار این تیم بوده است. بازیکنانی مانند خوان فران، کوکه، کوریا، سائول و حتی  گریزمن در مقایسه با فصل قبل افت محسوسی داشته اند و طبیعی است که اتلتیکو مادرید با عملکرد ضعیف این چند بازیکن نتواند خوب ظاهر شود.

ضعف خط دفاعی

برای استحکام خط دفاعی اتلتیکو مادرید کافی است که از بازیکنان بزرگ بارسلونا و رئال مادرید سوال کرد. اتلتیکو یکی از بهترین خط دفاعی های فوتبال اروپا را در این چند سال اخیر داشته است اما این خط دفاعی در فصل جاری افت محسوسی داشته است. دیگو گودین، خوان فران و استفان ساویچ سه مدافع اتلتیکو مادرید در این  فصل اشتباهات زیادی داشته اند.

استفاده نکردن از ضربات ارسالی

یکی از تاکتیک های اتلتیکو مادرید در دوران سیمئونه استفاده بازیکنان بلند قد این تیم از ضربات ارسالی بوده است. این تیم بارها در چند فصل اخیر روی چنین ضربات به گل رسیده است اما در فصل جاری ارسال های کوکه یکی پس از دیگری از دست می رود و کمتر شاهد بوده ایم که اتلتیکو روی این تاکتیک خوب خود به گل برسد.

شکست برابر رئال مادرید

رئال مادرید ضربه سنگینی به اتلتیکو مادرید و سرمربی این تیم زد. شکست سه بر صفر برابر رئال به همه نشان داد که اتلتیکو مادرید دیگر آن تیم قوی سابق نیست. زیدان به طلسم رئال در ویسنته کالدرون پایان داد و به دیگر تیم ها روش شکست دادن اتلتیکو را نشان داد و شکست اخیر سه بر صفر برابر ویارئال به خوبی این  موضوع را ثابت می کند.

ناکامی در جذب دیگو کاستا

دیگو سیمئونه علاقه بسیار زیادی داشت که دیگو کاستا در تابستان به اتلتیکو مادرید برگردد و خود این بازیکن هم اعلام آمادگی کرد که به تیم سابق خود برگردد اما پیوستن آنتونیو کونته به چلسی باعث شد تا این انتقال صورت نگیرد و در نهایت اتلتیکو به جای کاستا، کیوین گامیرو را جذب کند و فرناندو تورس را هم نگه دارد اما هیچ  کدام از این دو بازیکن عملکرد خوبی از خود نشان نداده اند.

نوسان زیاد گریزمن

آنتوان گریزمن در این دو سال اخیر ستاره اتلتیکو مادرید بوده است و جزو فهرست نهایی کسب توپ طلا هم قرار گرفت اما او در فصل جاری نوسان زیادی داشته است و خبرهای زیادی هم درباره جدایی او به گوش می رسد. وقتی بهترین بازیکن یک تیم دچار نوسان می شود طبیعی است که سطح کیفی تیم پایین آید.