سرگروهی هم به شاگردان ونگر کمکی نکرد و آنها باید در مرحله بعد با بایرن‌مونیخ قدرتمند روبه‌رو شوند.

به نقل از روزنامه ایران‌ورزشی، آرسنالی‌ها معتقد بودند با سرگروهی در لیگ قهرمانان می‌توانند قرعه بهتری داشته باشند و مثل سال‌های  گذشته در یک هشتم نهایی حذف نشوند، ولی سرگروهی هم به شاگردان ونگر کمکی نکرد و آنها باید در مرحله بعد با بایرن‌مونیخ قدرتمند روبه‌رو شوند. بایرن‌مونیخ و رئال مادرید قوی‌ترین تیم‌های سید دو بودند و قبل از قرعه‌کشی هم بحث‌های زیادی درباره احتمال مصاف آرسنال و بایرن مطرح شده بود.
آرسنال در سال‌های 2013 و 2014 در همین مرحله با بایرن روبه‌رو شد که هر دو بار از مسابقات کنار رفت. این دو تیم فصل گذشته همگروه بودند که بایرن در آلیانس‌آرنا به پیروزی خردکننده 5 بر یک رسید و آرسنال در امارات توانست دو بر صفر برنده شود. آرسنالی‌ها مدعی‌اند که بایرن آنچلوتی قدرت تیم گواردیولا را ندارد و حذف این تیم ممکن است، با وجود این ترجیح می‌دادند با حریف آسان‌تری روبه‌رو شوند.

 کارل‌هاینس رومنیگه، مدیر بایرن درباره این قرعه گفت: «ما با تیمی روبه‌رو می‌شویم که به خوبی می‌شناسیم. آرسنال تیم خیلی خوبی است و دو بازی سخت خواهیم داشت. باید خوب و با تمرکز بالا بازی کنیم تا به هدف‌مان، یعنی صعود به یک چهارم نهایی برسیم.»
 البته با مشخص شدن قرعه‌ها آرسنالی‌ها بابت سرگروهی پشیمان نیستند، چرا که پاری‌سن‌ژرمن تیم دوم این گروه با بارسلونا، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی روبه‌رو شد. دو تیم در سال‌های اخیر دو بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند. پاتریک کلایورت، مدیر ورزشی پاریس درباره این بازی گفت: «می‌دانستیم که احتمال دارد با یکی از مدعیان روبه‌رو شویم. ما دو بار مقابل بارسا بازی کرده‌ایم و این یک بازی بزرگ خواهد بود. ما بارسا را کاملا می‌شناسیم، همه می‌شناسند. شکست دادن ما برای بارسا کار آسانی نخواهد بود.»
رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی با وجود دوم شدن در گروه قرعه سختی ندارد و باید با ناپولی بازی کند. اتلتیکو مادرید، فینالیست فصل گذشته هم با بایر لورکوزنروبه‌رو می‌شود. نبرد منچسترسیتی و موناکو هم می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد. سیتی فصل گذشته موفق شد به نیمه‌نهایی برسد و با آمدن گواردیولا به تیم متفاوتی تبدیل شده. موناکو هم این فصل بهترین خط حمله اروپا را با زدن بیش از سه گل در هر بازی لیگ در اختیار دارد.
موناکو در فصل‌های گذشته مقابل انگلیسی‌ها نتایج خوبی گرفته. این تیم دو فصل پیش موفق شد آرسنال را حذف کند و در مرحله گروهی هم تاتنهام را در هر دو بازی رفت و برگشت شکست داد.
 وادیم واسیلی‌یف، نایب‌رییس موناکو درباره این قرعه گفت: «منچسترسیتی بخت اول پیروزی در این بازی است. ما فشاری احساس نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم بهترین بازی‌مان را به نمایش بگذاریم. مقابل آرسنال هم بخت پیروزی نبودیم، ولی شگفتی‌ساز شدیم. این یک بازی جذاب است و از آن استقبال می‌کنیم. ما بهترین خط حمله اروپا را داریم، ما خوب گل می‌زنیم، پس ترسی نداریم.» چیکی بگریستن، مدیر فنی منچسترسیتی هم گفت: «این یک قرعه سخت برای هر دو تیم است. موناکو یکی از بهترین فوتبال‌ها را به نمایش می‌گذارد. آنها در یک گروه سخت با حضور تاتنهام صدرنشین شدند. این اتفاقی نیست. آنها بهترین فوتبال فرانسه را به نمایش می‌گذارند. آنها تهاجمی بازی می‌کنند و ما هم رویکرد مشابهی خواهیم داشت. آنها بازیکنان خیلی خوبی دارند و باید محکم باشیم.»
برنامه کامل بازی‌های این مرحله به این شرح است: منچسترسیتی – موناکو، رئال مادرید – ناپولی، بنفیکا - بوروسیا دورتموند، بایرن مونیخ – آرسنال، پورتو – یوونتوس، بایر لورکوزن – اتلتیکومادرید، پاری‌سن‌ژرمن – بارسلونا و لسترسیتی – سویا.