زمانی که رفیعی در فولاد خوش درخشید، اندیشه‌های بزرگی در سر داشت اما یک اتفاق همه برنامه‌های او را به هم ریخت؛ رفتن سروش به سربازی و محرومیتش از حضور در تیم ملی چیزی نبود که این بازیکن در برنامه‌هایش داشت

سروش رفیعی یکی از بازیکنان بنامی است که این روزها همه جا در موردش صحبت می‌کنند. درحالی که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری خواهان جذب رفیعی هستند، حالا خبر رسیده که ستاره تراکتورسازی مشتری اروپایی هم دارد. رفیعی امیدوار است با لژیونر شدنش، خودش را به کارلوس کی‌روش تحمیل کند و به تیم ملی بازگردد. روزنامه ایران‌ورزشی در گزارشی جالب و خواندنی به وضعیت فعلی سروش رفیعی اشاره کرده؛ با هم این گزارش را می‌خوانیم:

داستان سروش رفیعی و سربازی او در تراکتورسازی کاملا متفاوت از موضوع تمام کسانی بود که در مقعطی با روشدن کارت‌های جعلی معافیت سربازی به وجود آمد. برعکس همه آنهایی که کارت معافیت سربازیشان باطل شد و خیلی زود این موضوع را پذیرفتند و راهی خدمت سربازی حتی در پادگان‌ها شدند، رفیعی همواره تلاش کرد و معتقد بود که کارت معافیت سربازی او مشکلی نداشته است ولی به هر حال راهی تراکتورسازی شد.

صحبت‌هایی که رفیعی در خلال چندین ماه گذشته و در دوران سربازی اش داشت، یک چیز را به اثبات می‌رساند؛ اینکه او با رفتن به سربازی تلاش داشت، محرومیتی نداشته باشد و بتواند به تیم ملی برسد. در حقیقت پذیرش سرباز شدن توسط رفیعی فقط به این جهت بود که تیم ملی را از دست ندهد اما از بخت بد او محرومیت بازیکنان متخلف برای بازی در تیم ملی، همه کاشته‌های او را بر باد داد. رفیعی ناامید نشد و مترصد فرصتی بود تا بتواند دوباره در تیم ملی به میدان برود، این فرصت برای او مهیا شد و با برطرف شدن محرومیت حضور بازیکنانی که کارت معافیت سربازی آنها جعل شده و رفیعی تنها باقیمانده آنها بود، راه رفیعی برای بازگشت به تیم ملی باز شد اما این بار مشکل دیگری به وجود آمد؛ کارلوس کی‌روش با آن تفکرات دفاعی‌اش جایگاه ثابتی برای رفیعی نداشت.

سرمربی تیم ملی بارها او را به اردو دعوت کرد اما در آستانه بازی خط قرمز روی اسم او کشید و رفیعی را همراه تیم ملی نکرد. این هم انگیره ستاره تراکتورسازی را از بین نبرد.

او حالا به پایان راهی فکر می‌کند که برای پیوستن به تیم ملی شروع کرد و در اندیشه آغاز راهی است که این بار کی‌روش را مجبور کند تا از او در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه استفاده کند. در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در باره ماندن یا نماندن رفیعی در تبریز وجود داشت.

حتی گفته می‌شد که امیر قلعه نویی از او خواسته که در تبریز بماند. پیشنهاد تیم‌های دیگر لیگ برتر هم به طور جدی مطرح بوده و هست اما خبرهای دیگری از این بازیکن ملی پوش به گوش می‌رسد، خبرهایی که به نظر می‌رسد سروش قصد دارد به هر طریقی شده خود را به کارلوس کی‌روش و ترکیب تیم ملی تحمیل کند. پیش از این هم خبرهایی در باره حضور سروش رفیعی در تیم‌های اروپایی وجود داشت اما ظاهراً در دو هفته مانده تا نیم فصل رقابت‌ها جدایی او از تراکتورسازی جدی شده و این بازیکن پیشنهادهایش را از تیم‌های اروپایی بررسی می‌کند. این بازیکن دو پیشنهاد خوب از یونان و سوییس در دست دارد و هیچ بعید نیست تا دو، سه هفته آینده مقصد بعدی خود را معرفی کند.

پانیونیوس یونان که در حال حاضر مسعود شجاعی و کریم انصاری فرد را در اختیار دارد از مدت‌ها قبل بازی‌های رفیعی را زیر نظر گرفته و بدش نمی‌آید این بازیکن را جذب و جای خالی احتمالی انصاری فرد را با یک ایرانی دیگر پر کند. علاوه بر این باشگاه یونانی، سروش رفیعی از باشگاهی سرشناس در سوییس هم پیشنهادی قابل توجه دریافت کرده که هنوز به آن پاسخ نداده است.

گفته می‌شود این باشگاه سوییسی چندی پیش نماینده خود را به ایران فرستاده بود تا یکی دو بازی سروش را از نزدیک ببیند که گویا این اقدام موثر واقع شده و ستاره تراکتوری‌ها مورد توجه آنها قرار گرفته است. همانطور که گفته شد پیش از این رفیعی پیشنهادهای جدی از برخی تیم‌های لیگ برتری داشت که به نظر می‌رسد او تصمیم خود را گرفته و به دلایلی قصد ماندن در لیگ برتر فوتبال کشورمان را ندارد. رفیعی به خوبی می‌داند که فرصت زیادی برای در اختیار گرفتن پستی ثابت در تیم ملی را ندارد و رفتار گذشته او هم نشان داده که او بیش از هر چیز به پیشرفت در فوتبال فکر می‌کند. با تفکرات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم به خوبی آشنا است.

با این تفاسیر باید گفت تا چند هفته دیگر قطعا یک نفر دیگر به جمع لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا اضافه خواهد شد تا روال سال‌های گذشته در کوچ نسل جدید فوتبال ایران ادامه پیدا کند.

اتفاقی که قطعا باب میل کارلوس کی‌روش نیز خواهد بود چون ستاره‌هایش برای جام جهانی پخته‌تر از هر برهه دیگری آماده مصاف با بهترین‌های فوتبال جهان خواهند بود و او که همیشه دغدغه تجربه بازیکنانش را دارد، می‌تواند با بهره گیری از لژیونرهایی که در تیم‌های اروپایی تجربه کسب کردند، با خیال راحت راهی جام جهانی 2018 روسیه شود.