با توجه به نوسانی که آرسنال در فصل جاری دارد به احتمال خیلی زیاد این تیم در پایان فصل هم قهرمان نخواهد شد و احتمال کنار گذاشته شدن ونگر زیاد خواهد بود. در این گزارش می خواهیم سه گزینه ای که به بیشترین شانس را برای جانشینی این مربی فرانسوی دارند بپردازیم.

به گزارش مای کلاب، آرسن ونگر دو دهه است که هدایت توپچی‌های لندن را برعهده دارد و از آخرین باری که با این تیم به عنوان قهرمانی دست یافت دوازده سال می‌گذرد. دوازده سالی که حسابی هواداران آرسنال را کلافه کرده و هیچ بعید نیست که در صورت عدم قهرمانی در این فصل، مربی جدیدی جای سرمربی فرانسوی  را روی نیمکت بگیرد. شفقنا در گزارشی جالب و خواندنی به سه گزینه احتمالی برای جایگزینی ونگر اشاره کرده که با هم آن را می‌خوانیم:

آرسنال از سال 2004 تا الان نتوانسته عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست آورد این درحالی است که این تیم همواره از شانس های اصلی کسب عنوان  قهرمانی بوده است.

ونگر دو دهه است که در آرسنال مربیگری می کند و باتجربه ترین مربی کنونی رقابت های لیگ برتر انگلیس است. او به کلی آرسنال را متحول کرد و در سال 2004 دستاورد بزرگی با این تیم به دست آورد با این حال در دو سه سال اخیر صبر هواداران این تیم از کسب نتایج ناامید کننده توپچی ها لبریز شده است و هواداران با در دست داشتن دست نوشته های خواستار کناره گیری ونگر از تیم محبوب خود هستند.

در فصل جاری طبق انتظار آرسنال نوسان زیادی دارد. این تیم در دو دیدار قبلی خود برابر وستهام توفانی ظاهر شد و با درخشش الکسیس سانچس با نتیجه 5 بر یک وستهام را در هم کوبید. بعد از آن استوک سیتی را با نتیجه سه بر یک شکست داد تا نزدیک ترین تیم به چلسی باشد اما به یکباره در دیدار برابر اورتون با نتیجه دو بر  یک بازی را واگذار کرد تا بازهم ناامیدی هواداران این تیم را دربر بگیرد.

به نظر می رسد که سناریوی آرسنال در فصل های اخیر ادامه دارد و این تیم در فصل جاری هم شانسی برای کسب عنوان قهرمانی نخواهد داشت. هر چند خود ونگر اصرار دارد که در آرسنال باقی خواهد ماند اما بعید به نظر می رسد که او در صورت قهرمان نکردن توپچی ها دیگر شانسی برای ماندن روی نیمکت این تیم داشته باشد.

در صورت کنار گذاشتن ونگر چند گزینه هستند که احتمال نشستن آنها روی نیمکت توپچی ها زیاد است. بعد از شکست آرسنال برابر اورتون بار دیگر بحث کنار گذاشتن ونگر در رسانه های انگلیسی داغ شده است و در این گزارش به سه گزینه ای که شانس نشستن روی نیمکت آرسنال را دارند می پردازیم:

1-ادی هوی

او هدایت بورنموث را به دست آورده است و با عملکرد خوبی که تیم او داشته چند مشتری بزرگ پیدا کرده است. از هوی به عنوان یکی از گزینه های جدی جانشینی  ونگر یاد می شود و باید دید که سران آرسنال این مربی جوان و کم تجربه را به ونگر ترجیح می دهند یا نه.

2-دیگو سیمئونه

بسیاری از تیم های بزرگ فوتبال اروپا به دنبال سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید هستند. سیمئونه توانست اتلتیکو مادرید را از یک تیم معمولی در اسپانیا به یک مدعی در اروپا و رقابت های لالیگا تبدیل کند. اتلتیکو مادرید در فصل جاری عملکرد خوبی از خود نشان نداده و خبرهای زیادی درباره جدایی دیگو سیمئونه از این تیم به گوش  می رسد.

آرسنال می تواند گزینه بسیار خوبی برای سیمئونه باشد. این مربی آرژانتینی علاقه زیادی به بازی درگیرانه و تدافعی دارد و این چیزی که به وضوح در لیگ برتر انگلیس به چشم می آید. او می تواند تجربه موفقیت آمیز کونته در چلسی را تکرار کند هر چند سبک بازی آرسنال به کلی متفاوت با چلسی است اما بسیار بعید است که هواداران آرسنال از بازی تدافعی اما نتیجه گرا سیمئونه استقبال نکنند در صورتیکه او بتواند جام را برای آنها به ارمغان آورد چرا که آنها از بازی هجومی و زیبای تیم ونگر  بهره ای نبرده اند و سخت در حسرت جام هستند.

3-روبرتو مانچینی

یکی دیگر از گزینه های جایگزینی آرسن ونگر در صورت کنار گذاشتن از نیمکت توپچی ها روبرتو مانچینی است. این مربی ایتالیایی سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را دارد و توانست با منچستر سیتی جام قهرمانی را بالای سر برد. او پیش از این تاکید کرد که مشکلی برای مربیگری در توپچی ها ندارد.

مانچینی به بازی هجومی علاقه زیادی دارد و تفکرات او نسبت به سیمئونه هجومی تر است. او بعد از کناره گیری از اینتر هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفته و آرسنال می تواند بهترین گزینه برای او باشد البته خبرهای درباره توافق این مربی با پاری سن ژرمن هم به گوش می رسد و باید دید که در پایان فصل چه اتفاقی خواهد افتاد.