مجتبی جباری که سه فصل قبل به ترتیب 21، 21 و 24 بازی برای الاهلی انجام داده و روی هم 14 گل به ثمر رسانده بود، این فصل از شرایط آرمانی گذشته دور است.

به گزارش مای کلاب و به نقل از ایران‌ورزشی، اوضاع در قطر بر وفق مراد مجتبی جباری نیست. او بر خلاف سه فصل قبل که یک بازیکن کلیدی و موثر برای الاهلی محسوب می‌شد، این فصل یا روی نیمکت می‌نشیند و یا در لیست 188 نفره قرار نمی‌گیرد. بخصوص حالا که یوسف آدم جای لوکا بوناچیچ را گرفته و اعتقادی هم به توانایی‌های بازیسازی چون جباری ندارد.

جباری هفته اول و در برد 4بر2 مقابل الغرافه از ابتدا برای الاهلی بازی کرد و 81 دقیقه در زمین بود. او یک گل نیز در دقیقه 755 به ثمر رساند تا نقشی کلیدی در ثبت نخستین برد الاهلی ایفا کند. این آغازی موفق برای جباری بود تا همه از درخشش خیره کننده او صحبت کنند و اینکه مجتبی به روزهای اوج گذشته بازگشته است.
هفته دوم اما یک شکست همه آرزوهای جباری و بوناچیچ را نقش بر آب کرد. السد با استفاده از مرتضی پورعلی گنجی و ژاوی توانست 22بر یک الاهلی را شکست بدهد. دیداری که در آن مجتبی جباری 76 دقیقه در زمین بود و سپس با نظر لوکا تعویض شد تا جای خود را به بازیکنی دیگر بدهد.
تساوی مقابل الوکره، نتیجه‌ای بود که الاهلی در هفته سوم لیگ ستارگان قطر کسب کرد. مجتبی جباری به دلایلی خاص در لیست 188 نفره الاهلی قرار نگرفت و نتوانست این تیم را مقابل الوکره همراهی کند. رسانه‌های قطری از آسیب دیدگی جباری نوشتند و اینکه او یکی دو هفته دیگر نمی‌تواند برای الاهلی بازی کند.
همین اتفاق هم رخ داد. مجتبی جباری در روزی که الاهلی توانست العربی را بدون حضور اشکان دژاگه شکست بدهد غیبت داشت و نامش حتی در لیست 188 نفره تیمش دیده نشد. او مقابل الخور و در هفته پنجم لیگ قطر نیز غایب بود. دیداری که با شکست 33بر صفر الاهلی به پایان رسید. هفته ششم و شکست مقابل الریان را هم جباری از روی سکوها دید، چرا که او جایی در لیست الاهلی نداشت.
هفته هفتم و مقابل‌ ام‌صلال، روز بازگشت مجتبی جباری به ترکیب الاهلی بود. البته نه به عنوان بازیکن ثابت که در قامت یک بازیکن ذخیره. جباری از دقیقه 755 این بازی جانشین کیسیتو سیوه در زمین شد اما حضور 15 دقیقه‌ای او نیز نتوانست دلیلی برای برد الاهلی باشد. الاهلی در دومین حضور یوسف آدم به عنوان جانشین لوکا بوناچیچ نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک مقابل‌ ام‌صلال به دست نیاورد.
برای هفته هشتم، باز هم یوسف آدم از جباری در ترکیب ابتدایی الاهلی استفاده نکرد. پس مجتبی روی نیمکت نشست و 766 دقیقه در انتظار مجوز حضور در زمین ماند. او در این دقیقه از بازی جانشین کیسیتو سیوه شد اما باز هم نتوانست حرکت خاصی برای رسیدن الاهلی به 3 امتیاز انجام بدهد.
هفته نهم و مقابل الجیش باز هم جباری روی نیمکت نشست و در ترکیب یازده نفره قرار نگرفت. در دقیقه 522 اما یوسف آدم تصمیم گرفت جباری را وارد زمین کند و عبدالرحمان را از ترکیب خارج. این تعویض و حضور جباری هم برای الاهلی کارساز نبود. این تیم مقابل الجیش با نتیحه یک بر صفر شکست خورد تا تیره روزی‌های یوسف آدم و تیمش ادامه داشته باشد.
 مجتبی جباری مقابل الجیش پراشتباه ظاهر شد تا آدم نام او را از لیست بازیکنان الاهلی برای بازی مقابل الخریطیات در هفته دهم خارج کند. جباری در لیست قرار نگرفت تا یک دقیقه هم بازی نکند. نتیجه هم چیزی بهتر از تساوی یک بر یک نبود تا سرمربی الاهلی بار دیگر از جباری استفاده کند و او را مقابل الشحانیه در هفته یازدهم به ترکیب اصلی بازگرداند.
این بار اما جباری 855 دقیقه در زمین حضور داشت اما با محسن الیزیدی تعویض شد تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد و الاهلی در پایان هفته یازدهم با کسب 11 امتیاز در رتبه نهم قرار بگیرد.
مجتبی جباری که سه فصل قبل به ترتیب 21، 21 و 24 بازی برای الاهلی انجام داده و روی هم 144 گل به ثمر رسانده بود، این فصل از شرایط آرمانی گذشته دور است و روزهای ایده‌آلی را سپری نمی‌کند. جباری این فصل روی هم 6 بازی برای الاهلی انجام داده و 309 دقیقه در زمین حضور داشته است. ماحصل تلاش او فقط یک گل زده است و یک پاس گل که به هیچ وجه نمی‌تواند آماری درخشان برای هافبک باتجربه و بازیساز الاهلی باشد.
 جباری که در فوتبال ایران به ژاوی مشهور بود، در قطر از لقب گذشته‌اش فاصله گرفته و دیگر برای الاهلی آن بازیکن کلیدی و غیر قابل گذشت محسوب نمی‌شود. آمار او در این فصل نشان می‌دهد که گذر از نام او برای مربیان الاهلی به یک موضوع آسان تبدیل شده است. خیلی راحت و با خیالی آسوده او را روی نیمکت و کنار دست خود می‌نشانند تا ثابت کنند جباری آمادگی گذشته را ندارد و در قطر دیگر ژاوی ایرانی نیست.